partyzantka partyzantka
474
BLOG

Mój Bóg się nie myli.

partyzantka partyzantka Rozmaitości Obserwuj notkę 10

Papież ma spełniać wolę Boga - nie ludzi. I to, że jej nie rozumieją nie znaczy, że jest ona inna.

Mam głębokie przekonanie, wierząc w zapewnienia papieża, znając go, czytając, że jego decyzja jest przemyślana, przemodlona, Boża. Nieustannie jednak czytam ubolewania zawiedzionych nią, tych, którzy czują się opuszczeni, zawiedzeni. Tak jakby Kościół miał zaraz przestać istnieć, jakby Bóg wybrał dla niego inną drogę i jakby papież podążył inną. 

Przyznam, że zupełnie tej postawy nie rozumiem. 

To, że komuś jest ciężko, nie znaczy:

a) że papież się pomylił i zadecydował inaczej, niż chciałby tego Pan Bóg.

b) że on ma rację a papież nie.

Istnieje jeszcze jedna możliwość - może warto zastanowić się, czy to tobie nie brakuje wiary i ufności Panu Bogu, skoro decyzja PRZEWIDZIANA I DOPUSZCZALNA w Kościele jest dla ciebie tak niezrozumiała?

A nawet jeśli papież pomyliłby się - to co? Czy Pan Bóg przestał opiekować się Kościołem? Czy nie ON jednak jest nadal jego głową? Czy nie czuwa nad nim? Czy Duch Święty przestał działać? Przez wieki w Kościele działy się najróżniejsze rzeczy. Mnóstwo zła spotykało i spotyka wyznawców Chrystusa, mnóstwo zła niestety pojawia się także wewnątrz Kościoła. A jednak on trwa, na SKALE - którą jest (przede wszystkim) CHRYSTUS, a nie tylko Piotr i jego następcy.

Poddawanie się smutkowi i beznadziei nie działa na rzecz Kościoła. Brak ufności w Opatrzność mu szkodzi.

Nie wszystko rozumiemy decyzję BXVI, owszem, może nam być trudno. Ale chodzi o to, że trzeba wierzyć! Jeśli nie ma się ufności w stosunku do BXVI (ja akurat mam), to trzeba mieć w stosunku do Boga. On nawet ze zła wyprowadza dobro.

Mój Bóg się nie myli. Mimo, że ja nie zawsze potrafię zgłębić Jego Myśl. Z tym przekonaniem łatwiej jest przyjąć każdą jego wolę - jak trudna by dla nas nie była.

partyzantka
O mnie partyzantka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości